سازمان حفاظت محیط زیست در هفته‌ای که گذشت؛

خودروهای سنگین عامل اصلی آلودگی هوای شهر تهران/ تخصیص بودجه 300 میلیاردی برای بهسازی پارک پردیسان در فاز اول

مهم‌ترین اخبار ۱۳۹۶/۰۷/۲۰ سازمان حفاظت محیط زیست را با یک کلیک مشاهده کنید.

خودروهای سنگین عامل اصلی آلودگی هوای شهر تهران/ تخصیص بودجه 300 میلیاردی برای بهسازی پارک پردیسان در فاز اولبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محیط زیست در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

 وارونگی دما در نیمه دوم سال بیشتر اتفاق می‌افتد/ خودروهای سنگین عامل اصلی آلودگی هوای شهر تهران

محمد رستگاری معاون پایش و کنترل کیفیت آلودگی هوای استان تهران با اشاره به آغاز فصل پاییز و وارونگی دما در این فصل اظهار داشت: در وارونگی دما به ازای هر 1000 متر، 6 درجه سانتیگراد دما کاهش می‌یابد و این موضوع باعث می‌شود تا دمای سطح زمین که گرم است به بالا نفوذ کند و یک حرکت عمودی در سطح شهرها ایجاد شود، در نتیجه این مسئله باعث می شود که آلاینده‌ها در سطح شهر باقی بمانند.

رستگاری با بیان اینکه وارونگی دما در نیمه دوم سال بیشتر اتفاق می‌افتد، گفت: ما در اکثر مواقع سال وارونگی دما را داریم، اما در فصل پاییز و زمستان تقریبا از آبان ماه تا دی ماه این پدیده شدت می‌گیرد و مدت بروز آن نیز بیشتر می‌شود، بنابراین در این فصل‌ها ما وارونگی دما را شاهد هستیم و زمانی که وارونگی دما را داشته باشیم، آلودگی هوا را نیز خواهیم داشت.

 واردات شیر به کشور تکذیب شد

مدیر کل شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باغ وحش ارم برای واردات یک جفت شیر به ایران تقاضایی نداشته و این خبر مربوط به دوسال گذشته است.

 خرس قهوه‌ای بیمه می شود!

مدیر کل دفتر تنوع زیستی وحیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به دلیل تعارض خرس قهوه‌ای با انسان و شمار تلفات ناشی از آن در آینده‌ای نزدیک بیمه خرس قهوه‌ای اجرا می‌شود.

سازمان محیط زیست در طول برنامه 5 ساله ششم که از سال 1396 آغاز شده، بر روی گونه‌های در حال انقراض مانند خرس‌های قهوه‌ای و سیاه هدف گذاری کرده است و بر اساس رده بندی IUCN از میان یک هزار و 170 گونه مهره دار، 74 گونه در معرض انقراض شناسایی شده است که بر روی 30 گونه از این موارد هدف گذاری و اقدامات لازم انجام شده است.

 سازمان محیط زیست یک سازمان ضعیف و مستضعف است/ پارک پردیسان به شهرداری واگذار نمی‌شود

 عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پارک پردیسان، پارک شهر تهران است و ریه پایتخت محسوب می‌شود.

وی افزود: سازمان محیط زیست یک سازمان ضعیف و مستضعف است و بودجه آن کمتر از 3 درصد بودجه شهرداری تهران است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سازمان محیط زیست از نظر مالی در وضعیت بدی قرار دارد و در حال زمین خوردن است.

 تخصیص بودجه 300 میلیاردی برای بهسازی پارک پردیسان در فاز اول

شهردار تهران گفت: حدود 300 میلیارد تومان از بودجه شهرداری برای بهسازی و ساماندهی پارک پردیسان در فاز اول در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این یک گام بزرگی است در حفظ گنجینه هایی مانند محیط زیست شهر تهران و استفاده بهینه همشهریان تهرانی از این امکانات زیست محیطی که هم از نظر گونه های گیاهی و هم گونه های جانوری از نظر بین المللی شناخته شده هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Njgdftg
۱۷:۴۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۶
دو سال پیش یک ایرانی خودروی برقی را اختراع کرد که با دو ساعت شارژ ۵۰۰ کیلومتر مسافت طی می کند.اما مردم همچنان باید دود بخورن چون باند مافیای خودرو همچنان میخواهند پراید به خورد مردم بدهند.
آخرین اخبار